Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Krzychu22 z miasteczka Dąbrowa Górnicza . Mam przejechane 50025.66 kilometrów w tym 17793.68 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.19 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

2024 button stats bikestats.pl 2023 button stats bikestats.pl 2022 button stats bikestats.pl 2021 button stats bikestats.pl 2020 button stats bikestats.pl 2019 button stats bikestats.pl 2018 button stats bikestats.pl 2017 button stats bikestats.pl 2016 button stats bikestats.pl 2015 button stats bikestats.pl 2014 button stats bikestats.pl 2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl

Archiwum bloga

Dane wyjazdu:
0.00 km 0.00 km teren
h km/h:
Podjazdy: m

Serwis dampera

Sobota, 23 lutego 2013 · dodano: 23.02.2013 | Komentarze 4

Dziś przyszedł czas i odwaga aby go rozkręcić. Rock Shox Monarch 4.2 był dziś pacjentem. Po przestudiowaniu filmików, manualów, for rowerowych doczekał się przeglądu. Obawiałem się co może mnie zastać wewnątrz ale okazało się że jest to banalna konstrukcja. Na filmikach i zdjęciach widać wszystko dokładnie, opis szczegółowy i jasny. Wszystko dokładnie wyczyściłem. Olej w tłumiku czyt. komorze IFP okazał się niepodobny do oleju. Był w gorszym stanie niż olej smarujący w przednim amorze, masakra. W dodatku jeszcze był spieniony. Czekam teraz na uszczelki i resztę drobiazgów i będę składał. Już nie mogę się doczekać żeby poczuć różnice przed i po serwisie, wiem że będzie spora. A to pacjent

Rock Shox Monarch 4.2 © Krzychu22

Tutaj pisze do wszystkich. Nie bójcie się rozbierać powietrznaków, czy to przód czy tył wszystko jest proste i do obejrzenia w internecie. Sprężyny będą jeszcze prostsze bo nie trzeba się obawiać że porysujemy tłoki. Każdy kto ma trochę wyobraźni i coś tam grzebie przy rowerze spokojnie sobie poradzi z takim serwisem. Uszczelki można kupić w każdym sklepi z uszczelnieniami. Jednaj ja zdecydowałem się na oryginalny zestaw który zawiera więcej części niż potrzebuje ale z racji że w damperze są duże ciśnienia wole oryginalne i mieć pewność że będzie wszytko szczelne. W przednim amorku mam zamienniki. Co ważnie w ten sposób można zaoszczędzić sporo hajsu. W autoryzowanym serwisie chcą za taki zabieg 280 zł nie wiem czy zawiera uszczelki ale to bardzo dużo jak service kit + olej to koszt mniej niż 100zł a zestaw zawiera tuleje ślizgowe do oczek.

W ten sposób rozebrałem 99,5% całego roweru. Nie tykałem jeszcze w całości manetek(połowiczne raz rozebrałem), ale to pewnie nastąpi podczas letniego serwisu aby je stuningować. Tak samo jeszcze nie zaplatałem koła, ale to możliwe że będzie mnie czekało w Meridzie.

Jak coś ktoś potrzebuje z chęcią pomogę w różny serwisowych sprawach.

Pozdrawiam wszystkich czytających.



Komentarze
Krzychu22
| 20:32 sobota, 23 lutego 2013 | linkuj Sram X5 trigger, ale częściowo rozebrałem jakąś starą klamko-manetke z shimano to tam jest trochę więcej sprężynek.
tlenek
| 20:17 sobota, 23 lutego 2013 | linkuj Pewnie zależy co rozkręcasz i jaki model
Krzychu22
| 18:32 sobota, 23 lutego 2013 | linkuj O manetki jestem spokojny, kumpel rozłożył stuningował i działają, efekt tylko estetyka :).
tlenek
| 18:24 sobota, 23 lutego 2013 | linkuj Lepiej nie tykaj manetek :D. W starym rowerze, zepsuły mi się manetki shimano, 7 biegowe, i po rozkręceniu udało mi się złożyć, ale nie poprawiłem działania manetki. Mnóstwo mikroskopijnych elementów, sprężynek. Skaładałem sam, później z bratem, z tatą, potem jeszcze serwisant rowerowy próbował i też nie umiał. Możesz próbować ale uważaj. Pozdrawiam
Komentuj

Imię: Zaloguj się · Zarejestruj się!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa odypr
Można używać znaczników: [b][/b] i [url=][/url]