Podjazdy:697 m

Zawoja, integracja AGH

Sobota, 18 lipca 2015 · dodano: 24.07.2015 | Komentarze 0

Moje koło naukowe organizowało wypad do Zawoi na weekend. Od razu wpadł mi pewien pomysł, tak więc dogadałem się z Krzyśkiem i razem pojechaliśmy w celu eksploracji tamtejszych terenów.

W sobotę późniejszym porankiem startujemy. Nasz pierwszy cel to wdrapać się na Mosorny Groń. Najlepszym rozwiązaniem, na mapie, był żółty szlak zaczynający się spod hotelu Lajkonik, początek to przeprawa przez Jaworzyne.

Przeprawa przez potoczek
Przeprawa przez potoczek © krzychux22

Dalej na mapie była ogólnie szutrówka, więc do podjazdu fajna. Jednak przy takiej temperaturze i nachyleniu odpuściliśmy podjeżdżanie i większość pchaliśmy. Na szczycie obowiązkowe zimne piwko i takie widoczki w nagrodę.

Na szczycie Morosnego
Na szczycie Morosnego © krzychux22

Dalej kierujemy się niebieskim szlakiem na Kiczorkę. W zeszłym roku tamtędy był puszczony oes na ET. Pode pchaliśmy korzenną rynną aby zapoznać się ze zjazdem i nie tracić czasu na objeżdżanie dookoła. Kolejny szczyt to Polica. Bardzo przyjemny spokojny podjazd prawie wszystko w siodle. Tam trafiamy na pomnik oraz świetne widoki.

Widok na jakieś jeziorko
Widok na jakieś jeziorko © krzychux22

Pomnik katastrofy lotniczej
Pomnik katastrofy lotniczej © krzychux22

Dalej mamy zjazd przez Złotą Grape aż do schroniska na Hali Krupowej. Tam robimy większy postój na piwko i jedzonko. W miedzy czasie postraszyło deszczem.

Przerwa w schronisku
Przerwa w schronisku © krzychux22

Dalej wdrapujemy się w kierunku powrotnym na polanę. Tam pełno jagód i świetne widoki. Z racji ograniczonego czasu i krążących burz musieliśmy się powstrzymać od opychania.

Szczyt Okrąglica
Szczyt Okrąglica © krzychux22
Widoki ze Złotej Grapy
Widoki ze Złotej Grapy © krzychux22

Nie bardzo jak inaczej było zaplanować powrót jak tą samą drogą. Zwłaszcza że chcieliśmy zjechać trasą pod wyciągiem z Mosornego. Początek da się podjechać, dalej kawałek podpychu i z Policy cały czas ciśniemy w dół. Bardzo przyjemny spokojny zjazd z jedną atrakcją dla mnie.

Taki tam kamulec
Taki tam kamulec © krzychux22

Dalej wdrapujemy się znowu na Kiczorke i niebieskim przez rynnę zasuwamy w dół. Na sucho jednaj jest dużo łatwiejsza. Rok temu po opadach była bardziej wymagająca. Dalej dojeżdżamy na szczyt wyciągu i szukamy traski do zjazdu. Jedźmy krótki fragment po tym jak wypadamy na szutrówkę i tam leży kobieta która złamała nogę. Trudno nie zjedziemy singielkiem, aby zaoszczędzić na czasie zjeżdżamy szutrem pod wyciągiem i powiadamiamy obsługę na dolnej stacji. Pożniej asfaltem wracamy do naszej bazy i chillujemy przed nocnym wujazdem.